ads..

Tuesday 10 November 2015

Haritu punya cerita hidup

Berkenaan tajuk entry aku pada kali ni maseh juga menceritakan pasal perempuan tu la. Biasa lah, perempuan ni insan yang tak la berapa kuat sangat (tak bagus kata diorang insan yang lemah), perlu sokongan dan bimbingan..iye dok?. Lagipun hidup student degree ni takde lah rilek sangat macam student diploma level, mesti lah ada satu masa tu kondem gak kan..

And ada lah satu hari tu aku dilanda beberapa masalah, tak kira personal ataupun group2 aku di universiti. Tak tahu lah aku rasa kalut, serba serbi dok kena dan sebagainya. Biasalah TUHAN akan memberi sedikit dugaan lagi pada makhluk ciptaan nya yang sedang dilanda dugaan, bukan sebab apa, DIA mahu lihat sejauh mana level of our iman.. Yang pasti dan aku tahu, tuhan itu tidak zalim..haha, sorry guys aku bertazkirah sedikit..koya baik pulak. Sambung pulak cerita tadi, aku tengah serabut bagai, dia datang wasap aku. Dia takde masalah apa pun, niat dia baik, cuma mintak tolong ajar dia subjek Entrepreneur je. Aku pulak bodo balas, dah tahu mood tak baik, jangan lah balas wasap dia, balas pun gred A punya, gred tak layan..memang jelas sangat,. Hmm, apa lagi dia tu, macam rimau betina, terus merajuk. Padan muka kau denin. Try la pujuk balik, kabo ke dia blaja molek la tu la, dia balas mudah je "aku? tak rajin, pemalas.."  ...sentap bai dengan ayat dia.

Lama jugak lah menyepi antara aku dan dia, aku pun takut nak tegur dia, biasalah, kaum perempuan ni ego tau, diorang kata diorang ok tapi sebenarnya TIDAK. aku dah paham sangat stail hidup diorang. Sampai lah satu hari dah tak ingat tarikh dia berapa dan pukul berapa, aku berani kan diri tanya dia jugak, tanya pasal balik, dan tak pasti bila dia reply, tup tup tengok dia balas wasap. Tapi masa dia balas tu, ada lah dia nampakkan sikit masalah yang dia hadapi. Hmm, silap besar bai gua buat kat dia, sepatutnya gua bagi dia tunjuk ajar ke apa ke yang boleh membantu dia, tapi lain pulak yang gua lakukan terhadap dia..i'm very very sorry..my fault. Sampai dia dah rasa hilang semangat nak belajar. Tu yang paling aku takut.

Bukan sebab apa aku nak takut, fikirlah kalau korang belajar berpenat berlelah berhabis duit bagai dari stpm, sampai dah masuk U, tetiba dengan tekanan yang korang hadapi kat U nanti, korang boleh fikir korang nak keluar. Rugi baii.. Dan aku taknak dia sekali kali berbuat begitu. Iyelah, sedih la kan. Ma n Abah dia mesti berharap kat dia, kalau lah dia keluar, macam mana lah reaksi Ma n Abah dia..ermm

Puas jugak la nak pujuk dia bangkitkan semangat yang berbaki baki lagi tu. Sekarang ni dah okay dah, senang hati aku. Hmm, entahlah. Weh "gila"..jangan putus semangat tau. Kau dan aku nak belajar lama lagi kat UMK tu. Kita sama sama susah dan sama sama senang ah. In shaa allah, kalau aku masih ada, kalau kau nak bantuan, aku boleh tolong lah "gila". Jangan fikir aku ni sombong ke apa ke dan jangan malu nak cerita pasal masalah kau. Okay?

Okay "gila". Aku harap kau dapat kekalkan semangat kau tu tau. Happy je walaupun masalah seribu treler datang kat kau. Jangan risau, aku ada untuk kau..

Okeylah, sampai sini jelah cerita pasal dia, lain kali kalau ada kelapangan, aku cerita kan lagi pasal dia ea :)

'tuhan, jaga dia, untuk mak dan abah dia dan keluarga dia'

guminavou zou diou "gila"...
Assalam..

No comments:

Post a Comment